Земельний кодекс України, Закони України «Про охорону земель» та «Про державний контроль за використанням та охороною земель»
Земельний кодекс України встановлює правило, згідно з яким цільове призначення особливо цінних земель неможливо змінити без погодження Верховної Ради України. За останні декілька скликань Парламенту народні депутати не ухвалили жодного рішення щодо зміни цільового призначення особливо цінних державних земель, які заборонено передавати у приватну власність. Проте на практиці заблокована процедура відчуження таких категорій земель вплинула на поширення корупційних схем.
Одним з таких корупційних механізмів є підготовка посадовими особами фіктивних висновків ґрунтових обстежень про те, що особливо цінні землі насправді такими не є, на користь зацікавлених осіб. Надалі такі земельні ділянки передаються у приватну власність.
Недосконалість нормативного регулювання
Індивідуальна недоброчесність
Зниження е фективності управління у с фері з емельних відносин
Зменшення надходжень до бюджету
Втрата ц інних з емельних активів
Погіршення інвестиційного клімату
Службове підроблення (ст. 366 ККУ)
Прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою (ст. 368 ККУ)
Зловживання владою або службовим становищем (ст. 364 ККУ)
Внести зміни до Земельного кодексу України, скасувавши повноваження Верховної Ради України погоджувати зміну цільового призначення особливо цінних земель. Натомість розробити механізм компенсації різниці вартості в результаті зміни цільового призначення, зі збереженням певних видів земель
Прийняття та імплементація законопроєкту № 2194 "Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо удосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин"