Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів. Нині Держгеокадастр наділений понад двома десятками контрольних, наглядових та дозвільних функцій у сфері земельних відносин та землеустрою, що перетворює цей орган державної влади на вертикально інтегровану публічну структуру, яка здійснює розпорядження земельним ресурсом держави. Надмірна концентрація повноважень у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику в галузі земельних відносин, є фактором, який призводить до поширення корупційних практик. Крім того, умови для вчинення корупційних правопорушень створює низка дискреційних повноважень у поєднанні із закритістю даних документації із землеустрою та не публічністю її розгляду
Встановлено, що перша заступниця начальника Головного управління Держгеокадастру в Донецькій області створювала штучні перепони для осіб, які отримують дозволи на розробку землевпорядної документації. Так, до фігурантки звернувся підприємець, що надає консультативні послуги громадянам щодо оформлення у власність земельних ділянок.
Посадова особа повідомила, що надання дозволу на розроблення проєкту землеустрою на три ділянки загальною площею 6,25 га можливе лише після передачі їй неправомірної вигоди.
Після отримання хабара у сумі 1200 доларів США підозрювана була затримана поліцейськими. Правопорушення кваліфіковано за ч. 3 ст. 368 Кримінального кодексу України (прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою).
За процесуального керівництва прокуратури області, завершено досудове розслідування у кримінальному провадженні стосовно одного із сільських голів Старосамбірського району Львівської області, який підозрювався у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.369-2 КК України.
Сільський голова отримав неправомірну вигоду у сумі 33 тис грн за сприяння у прийнятті рішення про надання згоди на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для індивідуального дачного будівництва на території сільської ради.