Саме за результатами проведення робіт із землеустрою здійснюється формування земельних ділянок як об’єктів нерухомого майна. Разом з тим ця складова регулювання земельної сфери характеризується високим рівнем корупційних ризиків та ймовірною упередженістю під час складання документації із землеустрою в умовах конфлікту інтересів. Натомість вимоги Закону України «Про запобігання корупції», зокрема в частині заборони не вчиняти дії та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів, не поширюються на сертифікованих інженерів-землевпорядників, які здійснюють свою незалежну професійну діяльність у складі юридичних осіб та/або як фізичні особи – підприємці. Відсутність передбаченої законом заборони на складання документації із землеустрою в умовах наявності приватного інтересу, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість інженера-землевпорядника, є джерелом корупційного ризику. Така неврегульованість не виключає можливості виготовлення документації з землеустрою інженером-землевпорядником для замовника, який є пов’язаною особою, або навіть для власних потреб.
Виключити з переліку конфлікту інтересів ситуацію, в якій інженер землевпорядник проводить роботи із землями державної/комунальної власності на замовлення державних органів/органів місцевого самоврядування, і виконавцем таких робіт є державні або комунальні підприємства
Внести зміни до ст. 28 Закону України «Про землеустрій», передбачивши заборону інженерам-землевпорядникам складати документацію із землеустрою у разі, якщо:
об’єктом землеустрою є земельні ділянки, що належать виконавцю робіт із землеустрою або особам, які працюють у його складі;
особи, які працюють у складі виконавця робіт із землеустрою, мають родинні зв’язки із замовником робіт із землеустрою або працюють в юридичній особі, керівництво якої має родинні зв’язки із замовником;
об’єктом землеустрою є земельні ділянки, що належать засновникам або учасникам виконавця робіт із землеустрою; замовником робіт із землеустрою є засновник або учасник виконавця робіт із землеустрою.
Процедурні
Не застосовується
Індикатори виконання плану дій
Прийняття та імплементація законопроєкту № 2194 "Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо удосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин"
Службова особа, працюючи інженером-землевпорядником сільської ради, склала документацію з землеустрою земельної ділянки, яку її чоловік хотів отримати у власність для ведення особистого селянського господарства площею 0,36 гектара. Крім того, будучи посадовою особою органу місцевого самоврядування та, відповідно, суб’єктом відповідальності за корупційні адміністративні правопорушення, особисто підготувала проєкт рішення, доповідала за заявою свого чоловіка, а також взяла участь у голосуванні сесії ради про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі на місцевості
для ведення особистого селянського господарства. Цими діями службова особа порушила встановлену законом вимогу стосовно необхідності вживати заходів щодо недопущення виникнення конфлікту інтересів та прийняла рішення в умовах реального конфлікту інтересів.