A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту
Повернутись до каталогу

Фаворитизм та дискримінаційні умови тендерної документації та обмеження конкуренції

Високий
рівень ризику
Дата перегляду ризику: 27.01.2023 року
ОПИС РИЗИКУ:

Встановлення посадовою особою замовника дискримінаційних умов тендерної документації, орієнтованої на заздалегідь визначеного учасника, що звужує коло потенційних учасників та/або унеможливлює перемогу постачальників, які можуть запропонувати роботу/товар/послугу кращої якості за нижчу ціну. Крім того, у разі наявності учасника-фаворита можливе: - упереджене ставлення до розгляду тендерних пропозицій, ймовірність необґрунтованого відхилення тендерної пропозиції із несуттєвими та/або технічними недоліками для вибору переможцем іншого, заздалегідь визначеного учасника; - ігнорування недоліків у тендерній пропозиції учасника, якого вже фактично заздалегідь визначили переможцем у зв’язку зі змовою замовника та учасника процедури. У разі, якщо "потрібний" учасник не зміг взяти участь або прозоро перемогти в первинно проведеній процедурі закупівлі, посадова особа замовника відміняє процедуру закупівлі з метою оголошення аналогічного тендеру під конкретного учасника.

Джерела ризику

Наявність дискреційних повноважень щодо розробки тендерної документації. Недосконалість заходів оперативного реагування на порушення у спрощених закупівлях. Відсутність контролю за тим, наскільки заявлені замовником в тендерній документації характеристики товару, роботи чи послуги є специфічними чи спеціальними, порівняно з іншими закупівлями цього замовника.

Стратегічні наслідки

Втрата довіри громади до органу

Розтрата  бюджетних коштів

Порушення принципу недискримінації учасників

Корупційні наслідки

Притягнення до юридичної відповідальності посадових осіб органу за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень

СПОСОБИ МІНІМІЗАЦІЇ РИЗИКУ
Нормативні

Розробка внутрішньої політики закупівель, яка повинна передбачати детальну регламентацію прав та обов’язків відповідальних осіб замовника, визначати систему контролю за прийняттям рішень та процедуру залучення уповноваженої особи з питань запобігання корупції до процедури проведення закупівлі.

У внутрішній політиці проведення закупівель передбачити заходи заохочення викривачів та сприяння їм у повідомленні про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень під час процедури закупівлі. Впроваджено процедуру подвійного контролю за діями замовника, яка виключатиме умисне відхилення тендерних пропозицій з мотивів особистої зацікавленості, а також передбачатиме механізм повідомлення учасником про порушення його прав шляхом внесення змін до внутрішньої політики закупівель (чи затвердження у разі відсутності з включенням зазначених процедур).

Процедурні

Проведення аналізу ринку та вивчення того, наскільки заявлені замовником в тендерній документації характеристики товару, роботи чи послуги є специфічними чи спеціальними, порівняно з іншими закупівлями цього замовника, а у разі відсутності таких – з іншими тендерами в галузі.

Врахування практики Антимонопольного комітету України стосовно інших тендерів замовника з метою встановлення, які вимоги вже визнавалися дискримінаційними і чи замовник застосовує їх надалі.

Запровадження процедури подвійного контролю за діями замовника, яка виключатиме умисне відхилення тендерних пропозицій з мотивів особистої зацікавленості, а також передбачатиме механізм повідомлення учасником про порушення його прав.

Індикатори виконання плану дій

Розроблено внутрішню політику закупівель.

Проведено аналізу ринку та вивчено наскільки заявлені в тендерній документації характеристики товару, роботи чи послуги є специфічними чи спеціальними.

Враховано практику Антимонопольного комітету України стосовно 100% інших тендерів з метою встановлення, які вимоги вже визнавалися дискримінаційними.

Відповідальний суб’єкт
Органи місцевого самоврядування
Потреба у фінансових витратах
НЕ ПОТРЕБУЄ
Підтвердження існування ризику
Тегування:
контакт-центр
+38 (044) 200-06-94
працює з 9:00 до 18:00
контакт-центр
контакт-центр