Встановлення посадовою особою замовника дискримінаційних умов тендерної документації, орієнтованої на заздалегідь визначеного учасника, що звужує коло потенційних учасників та/або унеможливлює перемогу постачальників, які можуть запропонувати роботу/товар/послугу кращої якості за нижчу ціну. Крім того, у разі наявності учасника-фаворита можливе: - упереджене ставлення до розгляду тендерних пропозицій, ймовірність необґрунтованого відхилення тендерної пропозиції із несуттєвими та/або технічними недоліками для вибору переможцем іншого, заздалегідь визначеного учасника; - ігнорування недоліків у тендерній пропозиції учасника, якого вже фактично заздалегідь визначили переможцем у зв’язку зі змовою замовника та учасника процедури. У разі, якщо "потрібний" учасник не зміг взяти участь або прозоро перемогти в первинно проведеній процедурі закупівлі, посадова особа замовника відміняє процедуру закупівлі з метою оголошення аналогічного тендеру під конкретного учасника.
Наявність дискреційних повноважень щодо розробки тендерної документації. Недосконалість заходів оперативного реагування на порушення у спрощених закупівлях. Відсутність контролю за тим, наскільки заявлені замовником в тендерній документації характеристики товару, роботи чи послуги є специфічними чи спеціальними, порівняно з іншими закупівлями цього замовника.
Втрата довіри громади до органу
Розтрата бюджетних коштів
Порушення принципу недискримінації учасників
Притягнення до юридичної відповідальності посадових осіб органу за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень
Розробка внутрішньої політики закупівель, яка повинна передбачати детальну регламентацію прав та обов’язків відповідальних осіб замовника, визначати систему контролю за прийняттям рішень та процедуру залучення уповноваженої особи з питань запобігання корупції до процедури проведення закупівлі.
У внутрішній політиці проведення закупівель передбачити заходи заохочення викривачів та сприяння їм у повідомленні про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень під час процедури закупівлі. Впроваджено процедуру подвійного контролю за діями замовника, яка виключатиме умисне відхилення тендерних пропозицій з мотивів особистої зацікавленості, а також передбачатиме механізм повідомлення учасником про порушення його прав шляхом внесення змін до внутрішньої політики закупівель (чи затвердження у разі відсутності з включенням зазначених процедур).
Проведення аналізу ринку та вивчення того, наскільки заявлені замовником в тендерній документації характеристики товару, роботи чи послуги є специфічними чи спеціальними, порівняно з іншими закупівлями цього замовника, а у разі відсутності таких – з іншими тендерами в галузі.
Врахування практики Антимонопольного комітету України стосовно інших тендерів замовника з метою встановлення, які вимоги вже визнавалися дискримінаційними і чи замовник застосовує їх надалі.
Запровадження процедури подвійного контролю за діями замовника, яка виключатиме умисне відхилення тендерних пропозицій з мотивів особистої зацікавленості, а також передбачатиме механізм повідомлення учасником про порушення його прав.
Розроблено внутрішню політику закупівель.
Проведено аналізу ринку та вивчено наскільки заявлені в тендерній документації характеристики товару, роботи чи послуги є специфічними чи спеціальними.
Враховано практику Антимонопольного комітету України стосовно 100% інших тендерів з метою встановлення, які вимоги вже визнавалися дискримінаційними.