Можлива змова посадових осіб замовника (ОМС) та потенційних контрагентів для обрання їх постачальниками товарів, робіт та/або послуг при укладенні прямих договорів.
Наявність дискреційних повноважень щодо розробки тендерної документації. Недосконалість заходів оперативного реагування на порушення у спрощених закупівлях. Відсутність контролю за тим, наскільки заявлені замовником в тендерній документації характеристики товару, роботи чи послуги є специфічними чи спеціальними, порівняно з іншими закупівлями цього замовника.
Втрата довіри громади до органу
Розтрата бюджетних коштів
Порушення принципу недискримінації учасників
Притягнення до юридичної відповідальності посадових осіб органу за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень
У внутрішній політиці проведення закупівель передбачити заходи заохочення викривачів та сприяння їм у повідомленні про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень під час процедури закупівлі.
Проведення аналізу ринку та вивчення того, наскільки заявлені замовником в тендерній документації характеристики товару, роботи чи послуги є специфічними чи спеціальними, порівняно з іншими закупівлями цього замовника, а у разі відсутності таких – з іншими тендерами в галузі.
Залучення уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції до аналізу тендерної документації в окремих закупівлях.
Врахування практики Антимонопольного комітету України стосовно інших тендерів замовника з метою встановлення, які вимоги вже визнавалися дискримінаційними і чи замовник застосовує їх надалі.
Внесено зміни у внутрішню політику закупівель.
Здійснено аналіз тендерної документації в окремих закупівлях уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою) з питань запобігання та виявлення корупції.
Враховано практику Антимонопольного комітету України стосовно 100% інших тендерів з метою встановлення, які вимоги вже визнавалися дискримінаційними і чи замовник застосовує їх надалі.