A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту
Повернутись до каталогу

Завищення обсягів закупівлі

Середній
рівень ризику
Дата перегляду ризику: 27.01.2023 року
ОПИС РИЗИКУ:

Можливість посадових осіб замовника завищувати обсяги закупівлі за умови змови з потенційним постачальником з метою отримання неправомірної вигоди у тому випадку, коли у проведенні закупівлі відповідного заявленого обсягу немає потреби.

Джерела ризику

Дискреційні повноваження щодо визначення обсягів закупівлі.

Відсутність систем верифікації необхідних обсягів товарів/ робіт/послуг; систем обліку матеріальних ресурсів замовника.

Недостатній розподіл обов’язків з планування закупівель, концентрація повноважень у межах одного структурного підрозділу.

Стратегічні наслідки

Втрата довіри громади до органу

Розтрата  бюджетних коштів

Корупційні наслідки

Притягнення до юридичної відповідальності посадових осіб органу за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень

СПОСОБИ МІНІМІЗАЦІЇ РИЗИКУ
Нормативні

Розробка внутрішньої політики закупівель, яка передбачає детальну регламентацію прав та обов’язків відповідальних осіб замовника щодо планування закупівель, систему внутрішнього контролю та розподілу функцій, яка виключає концентрацію повноважень у межах одного підрозділу (особи).

Процедурні

Забезпечення належного обґрунтування необхідних обсягів закупівель замовника при плануванні закупівель шляхом аналізу запасів матеріальних ресурсів та інтенсивності їх використання перед формуванням потреби.

Впровадження відкритої цифрової системи обліку матеріальних ресурсів замовника.

Анкетування керівників структурних підрозділів посадових осіб замовника, інших посадових осіб, які є користувачами товарів, робіт і послуг, для отримання актуальної та точної інформації про потребу.

При закупівлі робіт (послуг) з ремонту, будівництва, реконструкції – контроль за розробкою проектно-кошторисної документації (верифікація заявленого обсягу робіт, перевірка розробленої проектно-кошторисної документації іншими структурними підрозділами замовника).

Оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті замовника (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) згідно з рекомендаціями постанови КМУ від 11.10.016 № 710.

Індикатори виконання плану дій

Проведено аналіз запасів матеріальних ресурсів та інтенсивності їх використання перед формуванням потреби та обґрунтувано необхідні обсяги закупівель при плануванні 100% закупівель.

Впроваджено відкриту цифрову систему обліку матеріальних ресурсів.

Проведено анкетування 100% керівників структурних підрозділів посадових осіб замовника, інших посадових осіб, які є користувачами товарів, робіт і послуг. За його результатами отримано актуальну та точну інформацію про потребу.

Верифіковано заявлений обсяг робіт, перевірено розроблену проектно-кошторисну документацію іншими структурними підрозділами замовника при 100% закупівель робіт (послуг) з ремонту, будівництва, реконструкції.

На офіційному вебсайті оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.

Відповідальний суб’єкт
Органи місцевого самоврядування
Потреба у фінансових витратах
ПОТРЕБУЄ
Підтвердження існування ризику
Тегування:
контакт-центр
+38 (044) 200-06-94
працює з 9:00 до 18:00
контакт-центр
контакт-центр
65534-65534