A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту
Повернутись до каталогу

Зловживання посадовими особами обласних військових адміністрацій своїми повноваженнями при видачі супровідних документів та опізнавальних знаків для транспортних засобів, які перевозять гуманітарні вантажі

Високий
рівень ризику
Дата перегляду ризику: 20.12.2022 року
ОПИС РИЗИКУ:

Видача супровідних документів, які підтверджують перевезення транспортним засобом гуманітарних вантажів, та відповідних опізнавальних знаків чинним законодавством України не передбачена. Водночас практика видачі таких документів для сприяння перевезенням гуманітарних вантажів у межах окремих областей існує. Процедури видачі документів та їх форми можуть визначатися розпорядженнями голів обласних військових адміністрацій. Посадові особи військових адміністрацій, уповноважені на видачу таких документів, можуть з метою задоволення приватних інтересів особистих або третіх осіб зловживати службовим становищем або вимагати неправомірну вигоду при прийнятті відповідних рішень.

Джерела ризику

Неврегульованість у чинному законодавстві питання видачі та обліку документів, які підтверджують залучення транспортних засобів, водіїв транспортних засобів до перевезення гуманітарних вантажів, що призводить до існування регіональних правил і дискреційних повноважень посадових осіб обласних військових адміністрацій.

Немає контролю за діяльністю військових адміністрацій з видачі супровідних документів.

Стратегічні наслідки

    

Корупційні наслідки

Зловживання владою або службовим становищем (ст. 364 ККУ).

Прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою (ст. 368 ККУ).

Пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди службовій особі (ст. 369 ККУ).

Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (ст. 172-7 КУпАП).

Дисциплінарна відповідальність, в тому числі звільнення особи із займаної посади.

За вчинення корупційного чи пов’язаного з корупцією правопорушення відомості про таку особу вносяться до Реєстру корупціонерів (ст. 59 Закону України “Про запобігання корупції”).

СПОСОБИ МІНІМІЗАЦІЇ РИЗИКУ
Нормативні

Кабінету Міністрів України розробити та прийняти нормативне регулювання, яке передбачає:

● удосконалення правового механізму надання військовозобов’язаним водіям гуманітарних вантажів дозволу на виїзд за межі України, в тому числі адміністрування інформаційної системи «Шлях»;

● обмін інформацією між Державною митною службою України та територіальними сервісними центрами МВС щодо транспортних засобів, які ввезені на територію України як гуманітарна допомога, та отримувачів такої гуманітарної допомоги.

Визначити порядок обміну інформацією між військовими адміністраціями, Міністерством інфраструктури України, Державною прикордонною службою України, Державною митною службою України щодо дотримання водіями мети виїзду за межі України.

Запровадити обмін інформацією між Державною митною службою України та територіальними сервісними центрами МВС щодо транспортних засобів, ввезених на територію України як гуманітарна допомога.

Порушити перед правоохоронними органами питання створення каналу повідомлення про факти незаконного використання гуманітарної допомоги, вчинення інших правопорушень, пов’язаних із забезпеченням гуманітарною допомогою.

Нормативно врегулювати процедуру видачі та обліку документів, які підтверджують залучення транспортних засобів, водіїв транспортних засобів до перевезення гуманітарних вантажів

Процедурні
Не застосовується
Індикатори виконання плану дій

Відповідно до способів мінімізації

Відповідальний суб’єкт
Адміністрація Державної прикордонної служби України
Державна служба України з безпеки на транспорті
Державна митна служба України
Міністерство внутрішніх справ України
Військові адміністрації
Потреба у фінансових витратах
НЕ ПОТРЕБУЄ
Підтвердження існування ризику
контакт-центр
+38 (044) 200-06-94
працює з 9:00 до 18:00
контакт-центр
контакт-центр