A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту
Повернутись до каталогу

Немає єдиної інформаційно-аналітичної системи, яка би давала змогу агрегувати існуючі потреби, аналізувати наявні ресурси та визначати оптимальні джерела їх задоволення

Високий
рівень ризику
Дата перегляду ризику: 19.12.2022 року
ОПИС РИЗИКУ:

Обласні військові адміністрації, які у контексті ст. 4 Закону України «Про гуманітарну допомогу» з урахуванням Указу Президента України від 24.02.2022 № 68/2022 «Про утворення військових адміністрацій» та Закону України «Про правовий режим воєнного стану» є спеціально уповноваженими державними органами з питань гуманітарної допомоги, забезпечують збір потреб та формування пропозицій щодо гуманітарних потреб виходячи з потреб забезпечення життєдіяльності регіону. Ці пропозиції вони можуть одночасно надсилати:

1) до Координаційного штабу з гуманітарних та соціальних питань (при Офісі Президента України);

2) до Міністерства соціальної політики України у частині отримання коштів, необхідних для закупівлі товарів/ робіт/ послуг на покриття гуманітарних потреб населення;

3) до Міністерства економіки України в частині отримання продовольчих та пакувальних товарів;

4) до Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України;

5) до міжнародних партнерів (самостійно, поза МЗС);

6) до інших військових адміністрацій, органів місцевого самоврядування;

7) до «СпівДія» хабу, утвореного молодіжними центрами при Міністерстві молоді і спорту України;

8) до приватних бізнесів;

9) до громадських, благодійних організацій;

10) до волонтерських ініціатив. Множинність часто однакових запитів на гуманітарну допомогу може призводити до неефективного використання ресурсів, накопичення надлишків окремих видів гуманітарної допомоги, що сприяє реалізації корупційних ризиків.

Так само нездійснення аналізу наявних у регіоні ресурсів для задоволення гуманітарних потреб до формування запиту на гуманітарну допомогу може призводити до затримки з отриманням та розподілом необхідних ресурсів.

Процеси формування потреб у міжнародній гуманітарній допомозі, у продуктових наборах, що закуповуються відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.03.2022 № 328 «Деякі питання забезпечення населення продовольчими товарами тривалого зберігання та санітарно гігієнічними товарами в умовах воєнного стану», у фінансуванні гуманітарних потреб за кошти гуманітарного рахунку Міністерства соціальної політики України відповідно до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 № 220, жодним чином нормативно між собою не пов’язані, хоча мають єдину мету – забезпечення гуманітарних потреб цивільного населення.

Джерела ризику

Окремі процеси забезпечення гуманітарною допомогою цивільного населення, що реалізуються державними органами, здійснюються автономно. Обмін інформацією та її взаємне врахування не відбувається.

Незавершена процедура переходу військових адміністрацій до висвітлення потреб, в тому числі у гуманітарній допомозі, на платформі «Prozorro+», інтеграції цієї платформи з гуманітарними складами.

Стратегічні наслідки

Неефективне використання ресурсів, накопичення надлишків окремих видів гуманітарної допомоги, що сприяє реалізації корупційних ризиків.

Нездійснення аналізу наявних у регіоні ресурсів для задоволення гуманітарних потреб до формування запиту на гуманітарну допомогу може призводити до затримки з отриманням та розподілом необхідних ресурсів

Корупційні наслідки

   

СПОСОБИ МІНІМІЗАЦІЇ РИЗИКУ
Нормативні
Не застосовується
Процедурні

ІТ-рішення 1. Розробити та впровадити єдину державну інформаційно-аналітичну систему для вирішення таких задач:

● збір, акумуляція, верифікація потреб у гуманітарній допомозі, запобігання задвоєнню потреб;

● інтеграція з платформами «СпівДія», «єДопомога», “Прозорро+”;

● визначення оптимального джерела задоволення потреби за рахунок, зокрема, інтеграції з даними зі складів, даними про надходження міжнародної гуманітарної допомоги;

● відстеження стану задоволення потреб, коригування запитів на допомогу;

● облік гуманітарної допомоги;

● розподіл гуманітарної допомоги;

● формування звітності.

2. Нормативно визначити правила функціонування інформаційно-аналітичної системи та вимоги до захисту інформації.

3. Передати на баланс держави (в особі її органу/ державного підприємства), нормативно визначити правила функціонування та вимоги до захисту інформації інформаційно-аналітичних систем, які централізовано використовуються військовими державними адміністраціями, іншими державними органами для забезпечення гуманітарною допомогою.

4. Військовим (цивільним адміністраціям) у координації з регіональними гуманітарними штабами, органами місцевого самоврядування визначити категорії внутрішніх ресурсів та резервів, які би могли бути мобілізовані першочергово для задоволення гуманітарних потреб області без залучення гуманітарної допомоги. Запровадити регулярний обмін інформацією для оцінки таких ресурсів

Індикатори виконання плану дій

Відповідно до способів мінімізації

Відповідальний суб’єкт
Верховна Рада України
Кабінет Міністрів України
Міністерство соціальної політики України
Військові адміністрації
Потреба у фінансових витратах
ПОТРЕБУЄ
Підтвердження існування ризику
контакт-центр
+38 (044) 200-06-94
працює з 9:00 до 18:00
контакт-центр
контакт-центр