Внесення неправдивої інформації про земельний лот з метою уникнення конкурентної процедури аукціону

Низький
рівень ризику
ОПИС РИЗИКУ:

У разі внесення неправдивих відомостей про земельний лот, зокрема із зазначенням іншого кадастрового номера, ціни на ділянку, характеристик ґрунтів або цільового призначення, орган місцевого самоврядування або Держгеокадастр може штучно обмежити коло охочих позмагатись за земельну ділянку, чим віддати привабливий земельний актив державної або комунальної власності раніше узгодженому учаснику. Навмисне спотворення даних про земельні ділянки, які виставляються на земельні аукціони, з метою отримання неправомірної вигоди, призводить до штучного обмеження конкуренції між суб’єктами земельних відносин та значно зменшує надходження до бюджетів, адже в результаті конкуренції ціна за земельну ділянку може зростати в десятки, а подекуди й у сотні разів.

Джерела ризику

Недосконалість нормативного регулювання                            

Індивідуальна недоброчесність                      

Застаріла процедура проведення аукціонів

Стратегічні наслідки

Спотворення конкурентних механізмів ринку

Недоотримання коштів місцевими бюджетами

Порушення прав та з аконних інтересів суб’єктів землекористування

Уповільнення економічного зростання

Погіршення інвестиційного клімату

Корупційні наслідки

Прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою (ст. 368 ККУ)

Зловживання владою або службовим становищем (ст. 364 ККУ)

Незаконне збагачення (ст. 368-2 ККУ)

СПОСОБИ МІНІМІЗАЦІЇ РИЗИКУ

Внести зміни до Земельного кодексу України щодо обов’язкового впровадження процедури проведення земельних торгів. Всі етапи земельних аукціонів перевести в електронну торгову систему

  1. Внести зміни до правил підготовки до проведення та порядку проведення земельних торгів, в яких передбачити чіткий вичерпний перелік документів, які організатор торгів має опублікувати на електронному майданчику при продажу, оренді чи тимчасовій передачі прав на земельну ділянку державної та комунальної власності
  2. Електронні торги мають проводитись в режимі реального часу, з безкоштовним доступом до ознайомлення необмеженого кола осіб з їх перебігом та результатами, копіювання та роздрукування інформації із системи, а також зберігання всієї інформації, яка була розміщена на електронному майданчику
Індикатори виконання
плану дій
Відповідальний суб’єкт
Потреба у фінансових витратах
Прийняття та імплементація законопроєкту № 2194 "Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо удосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин"
Верховна Рада України
НЕ ПОТРЕБУЄ
Підтвердження існування ризику
Суть справи:
Приватне підприємство звернулось до Господарського суду Донецької області з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області про визнання недійсними результатів земельних торгів у формі аукціону із продажу права оренди на дві земельні ділянки загальною площею 202 гектари для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Марківської сільської ради. В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що в інформації, розміщеній на сайті відповідального суб’єкта, містились неправдиві дані про ділянки, а саме площа ділянок не збігалась із їх кадастровим номером. В результаті перемогу отримало інше приватне підприємство, а заявник не взяв участі у змаганнях через те, що не володів достатніми даними.
Дата рішення 21.01.2016 Справа № 905/3012/15
Тегування: