Дублювання дозвільних процедур при складанні документації із землеустрою призводить до значної кількості корупційних зловживань. Державні дозвільні органи «по колу» перевіряють одну й ту саму документацію, водночас недосконалості нормативного врегулювання таких процедур створюють умови для висунення необґрунтованих і формальних зауважень. Одним з таких адміністративних бар’єрів є державна експертиза землевпорядної документації. Передбачене чинним законодавством право повертати експертизу «на доопрацювання» дає можливість затримувати прийняття рішень щодо затвердження документації із землеустрою на строк, який значно перевищує той, що встановлений на рівні закону (20 робочих днів).
Існування державної експертизи не обґрунтоване, оскільки наразі запроваджені та функціонують інші ефективні інструменти забезпечення якості документації із землеустрою. Так, зокрема, існує інститут сертифікованих інженерів-землевпорядників. Крім того, Законом України «Про Державний земельний кадастр» визначено, що перевірку відповідності документів вимогам чинного законодавства здійснюють державні кадастрові реєстратори, до яких на законодавчому рівні встановлено значно вищі кваліфікаційні вимоги, ніж до осіб, які проводять експертизу.
Недосконалість нормативного регулювання
Індивідуальна недоброчесність
Дискреційні повноваження Держгеокадастру
Відсутність прозорої процедури погодження землевпорядної документації
Порушення прав та законних інтересів суб’єктів землекористування
Уповільнення економічного зростання суб’єктів господарювання та держави в цілому
Зниження ефективності державного управління у сфері земельних відносин
Прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою (ст. 368 ККУ)
Зловживання владою або службовим становищем (ст. 364 ККУ)
Незаконне збагачення (ст. 368-2 ККУ)
Впровадити електронну форму проведення процедури отримання всіх потрібних дозвільних документів із землеустрою та формування земельних ділянок із оприлюдненням кожного етапу такої процедури в мережі Інтернет, скасувати необхідність подання паперових документів
Індикатори виконання
плану дій |
Відповідальний суб’єкт
|
Потреба у фінансових витратах
|
Прийняття та імплементація законопроєкту № 2194 "Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо удосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин"
|
Верховна Рада України
|
НЕ ПОТРЕБУЄ
|