Земельний кодекс України, Закони України «Про землеустрій», «Про оцінку земель», «Про державну експертизу землевпорядної документації», «Про державний контроль за використанням та охороною земель», «Про охорону земель»
Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Нині Держгеокадастр наділений понад двома десятками контрольних, наглядових та дозвільних функцій у сфері земельних відносин та землеустрою, що перетворює цей орган державної влади на вертикально інтегровану публічну структуру, яка здійснює розпорядження земельним ресурсом держави. Надмірна концентрація повноважень у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику в галузі земельних відносин, є фактором, який призводить до поширення корупційних практик. Крім того, умови для вчинення корупційних правопорушень створює низка дискреційних повноважень у поєднанні із закритістю даних документації із землеустрою та не публічністю її розгляду.
Недосконалість нормативного регулювання
Індивідуальна недоброчесність
Дискреційні повноваження Держгеокадастру
Зниження ефективності державного управління у сфері земельних відносин, спричинене надмірною концентрацією повноважень у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику в галузі земельних відносин
Порушення прав та законних інтересів суб’єктів землекористування
Уповільнення економічного зростання суб’єктів господарювання та держави в цілому
Погіршення інвестиційного клімату
Прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою (ст. 368 ККУ)
Зловживання владою або службовим становищем (ст. 364 ККУ)
Незаконне збагачення (ст. 368-2 ККУ)
Зловживання впливом (ст. 369-2 ККУ)
Впровадити електронну форму проведення процедури отримання всіх потрібних дозвільних документів із землеустрою та формування земельних ділянок, позбавлену необхідності подання паперових документів; забезпечити оприлюднення кожного етапу процедури в мережі Інтернет
Індикатори виконання
плану дій |
Відповідальний суб’єкт
|
Потреба у фінансових витратах
|
Прийняття та імплементація законопроєкту № 2194 "Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо удосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин"
|
Верховна Рада України
|
НЕ ПОТРЕБУЄ
|