Під час реалізації схеми, посадовці залучають підставних осіб (або використовують їх паспортні дані), від імені яких подається заява про безоплатне отримання земельної ділянки для ведення селянського господарства, садівництва, дачного будівництва тощо. Надалі, з метою отримання прибутку виведені земельні ділянки підлягають перепродажу, що унеможливлює повернення їх державі, адже покупці є добросовісними набувачами майна. Фіктивних заявників також широко використовують недоброчесні компанії-орендарі державної та комунальної землі для виведення її у приватну власність.
В ході реалізації корупційної схеми компанія-орендар за попередньою домовленістю з посадовцями відмовляється від оренди землі. Звільнену ділянку ділять на частини встановлених для приватизації розмірів, а потім приватизують із залученням підставних осіб. Після проходження всіх етапів організатори одразу оформлюють продаж ділянки, адже на землю, яка виведена за безоплатною приватизацією, не поширюється мораторій. Таким чином, компанія отримує раніше орендовану землю у приватну власність за ціну неправомірної вигоди для посадових осіб та «купівлі» паспортних даних.
Недосконалість нормативного регулюванняї
Відсутність реєстру земельних ділянок державної та комунальної власності, які знаходяться на праві постійного користування, а також реєстру укладених договорів про спільну обробку земельних ділянок
Індивідуальна недоброчесність
Втрата державного земельного активу
Гальмування темпів економічного зростання країни
Порушення прав та законних інтересів суб’єктів землекористування
Службове підроблення (ст. 366 ККУ)
Зловживання владою або службовим становищем (ст. 364 ККУ)
Незаконне збагачення (ст. 368-2 ККУ)
Індикатори виконання
плану дій |
Відповідальний суб’єкт
|
Потреба у фінансових витратах
|
Відповідно до способів мінімізації
|
Верховна Рада України
|
ПОТРЕБУЄ
|