ЗУ «Про запобігання корупції», ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні»
Під час встановлення та/або реалізації правовідносин ОМС з діловим партнером існує ймовірність вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення з причин непроведення перевірки такого контрагента. Посадові особи ОМС можуть вчиняти дії, направлені на надання переваги окремим контрагентам з метою задоволення свого приватного інтересу, внаслідок чого ОМС може мати фінансові втрати. Також ОМС може укладати господарські договори з недобросовісними контрагентами, які можуть неналежним чином виконувати свої договірні зобов'язання.
Відсутність перевірки потенційних ділових партнерів ОМС.
Відсутність/недосконалість алгоритму проведення перевірки контрагентів уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції.
Неналагоджена партнерська взаємодія уповноваженої особи з питань запобігання та виявлення корупції з уповноваженим із публічних закупівель, юрисконсультом.
Втрата довіри громади до органу
Особисті репутаційні втрати для керівництва громади
Втрата/недоотримання бюджетних коштів
Прийняття рішень всупереч інтересам громади
Притягнення до юридичної відповідальності посадових осіб органу за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень
Право уповноваженої особи, закріплене Типовим положенням про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції на проведення аналізу потенційних та наявних контрагентів відповідного органу і надання інформації про них керівникові.
Підстави господарсько-правової відповідальності передбачені ст. 218 Господарського кодексу України.
Розробка алгоритму проведення перевірки контрагентів уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції.
Підготовка чек-листа із питаннями, що підлягають перевірці та дають змогу скласти об’єктивне досьє про потенційного контрагента.
Поширення практики включення антикорупційного застереження до типової форми договору ОМС.
Перевірка потенційних контрагентів як у реєстрах (ЄДР, судовий реєстр, дані ДФС) , так і через відкриті джерела (Opendatabot, YouControl, CONTR AGENT (Liga 360), Vkursi, SEMANTRUM, Clarity Project, BI Prozorro).
Внутрішня взаємодія уповноваженого з питань запобігання та виявлення корупції має бути зосереджена на співпраці з керівником ОМС, із уповноваженим із закупівель, юридичною службою. Для цього можна використовувати інструмент створення робочої групи із проведення аналізу публічних закупівель, до складу якої входить уповноважений з питань запобігання та виявлення корупції.
Для перевірки санкцій, які накладені на власника або топменеджмент у зв'язку з війною - використання ресурсу НАЗК: Реєстр санкційних осіб “Війна&Санкції”
Індикатори виконання
плану дій |
Відповідальний суб’єкт
|
Потреба у фінансових витратах
|
Розроблено внутрішньої політики або алгоритму перевірки контрагентів
Впроваджено практику включення антикорупційного застереження до типової форми договору ОМС
Впроваджено практику перевірки потенційних контрагентів як у відкритих реєстрах
Впроваджено систему внутрішньої взаємодії уповноваженої особи з питань запобігання та виявлення корупції, що зосереджена на співпраці з керівником ОМС, із уповноваженим із закупівель, юридичною службою.
Для цього можна використовувати інструмент створення робочої групи із проведення аналізу публічних закупівель, до складу якої входить уповноважений з питань запобігання та виявлення корупції
Впроваджено систему перевірки підсанкційних компаній та їх власників з використанням ресурсу НАЗК: Реєстр санкційних осіб “Війна&Санкції”
|
Органи місцевого самоврядування
|
НЕ ПОТРЕБУЄ
|