В Україні відсутній реєстр громадян, які отримали у власність земельні ділянки за процедурою безоплатної приватизації. Відсутність прозорого контролю за безоплатною передачею земель у власність створює умови для розвитку корупційних та шахрайських схем, у яких часто беруть участь і посадові особи. Переслідуючи приватний інтерес, посадові особи можуть погодити відведення земельної ділянки попри те, що заявник вже скористався правом на безоплатну приватизацію землі. Згідно з висновками аудиту Держгеокадастру виявлено тисячі фактів «подвійної приватизації», у непоодиноких випадках – у дуже вигідних місцях, зокрема на територіях видобутку ільменіту, а також бурштину. Крім того, аудит підтверджує ще й численні порушення щодо суб’єктів приватизації, наприклад, коли ділянку під ведення селянського господарства отримувала тримісячна дитина.
Недосконалість нормативного регулювання
Індивідуальна недоброчесність
Відсутність реєстру земель, які були виведені з державної та комунальної власності через процедуру безоплатної приватизації
Втрата державного земельного активу
Зниження рівня ефективності державного управління у сфері земельних відносин
Гальмування темпів економічного зростання країни
Порушення прав та законних інтересів суб’єктів землекористування
Службове підроблення (ст. 366 ККУ)
Зловживання владою або службовим становищем (ст. 364 ККУ)
Незаконне збагачення (ст. 368-2 ККУ)
Індикатори виконання
плану дій |
Відповідальний суб’єкт
|
Потреба у фінансових витратах
|
Відповідно до способів мінімізації
|
Верховна Рада України
|
ПОТРЕБУЄ
|