Можливість посадових осіб засновника на свій розсуд обирати метод визначення очікуваної вартості та штучно завищити очікувану вартість закупівлі в умовах попередньої змови потенційного постачальника з метою незаконного збагачення.
Дискреційні повноваження щодо визначення обсягів закупівлі.
Відсутність систем верифікації необхідних обсягів товарів/ робіт/послуг; систем обліку матеріальних ресурсів замовника.
Недостатній розподіл обов’язків з планування закупівель, концентрація повноважень у межах одного структурного підрозділу.
Втрата довіри громади до органу
Розтрата бюджетних коштів
Притягнення до юридичної відповідальності посадових осіб органу за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень
Розробка внутрішньої політики закупівель, яка передбачає детальну регламентацію прав та обов’язків відповідальних осіб замовника щодо планування закупівель, систему внутрішнього контролю та розподілу функцій, яка виключає концентрацію повноважень у межах одного підрозділу (особи).
Моніторинг цін при здійсненні закупівель відповідальним структурним підрозділом замовника, який ініціює закупівлю, з обов’язковим наданням результатів моніторингу у складі обґрунтування необхідності внесення закупівлі до Річного плану.
Використання аналітичних модулів для моніторингу цін (bi.prozorro.org, clarity-project.info, acm-ua.org).
Використання Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275.
Проведення замовником попередніх ринкових консультацій при плануванні закупівель та організації їх проведення для аналізу ринку, у тому числі отримання рекомендацій та інформації від суб’єктів господарювання відповідно до ч. 4 ст. 4 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Індикатори виконання
плану дій |
Відповідальний суб’єкт
|
Потреба у фінансових витратах
|
Розроблено внутрішню політику закупівель.
Надано результати моніторингів цін при здійсненні 100% закупівель.
При здійсненні 100% закупівель використовуються аналітичні модулі для аналізу цін та використовуються Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Проведені попередні ринкові консультації при плануванні 100% закупівель та організації їх проведення для аналізу ринку. Отримано відповідні рекомендації.
|
Органи місцевого самоврядування
|
НЕ ПОТРЕБУЄ
|