Відповідно до ст. 56 ЗУ "Про запобігання корупції" спеціальні перевірки проводяться щодо осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, а також посад з підвищеним корупційним ризиком, зокрема в органах місцевого самоврядування. Спеціальній перевірці підлягають відомості про особу, передбачені ч. 3 ст. 56 Закону. Існує ймовірність того, що рада може обрати/затвердити або керівник ОМС призначити на посаду особу, щодо якої можуть застосовуватися певні заборони та обмеження, без проведення спеціальної перевірки або провести її не у повному обсязі. Такі дії можуть зумовлюватися особистим інтересом керівника ОМС чи посадових осіб, які є відповідальними за проведення спецперевірки в ОМС, у тому числі майновим в обранні/затвердженні/призначенні заздалегідь визначеної особи.
Відсутність внутрішньої процедури проведення спеціальних перевірок в органі.
Відсутність заходів контролю за проведенням спеціальної перевірки (не залученість антикорупційного уповноваженого до проведення спеціальних перевірок).
Незнання вимог антикорупційного законодавства, а саме в частині того, що обрані чи затверджені місцевою радою на відповідні посади особи повинні подати документи для проведення спеціальної перевірки протягом 3-х робочих днів з дня відповідного обрання або затвердження.
Втрата довіри громади до органу
Особисті репутаційні втрати для керівництва громади
Втрата/недоотримання бюджетних коштів
Прийняття рішень всупереч
Притягнення до юридичної відповідальності посадових осіб органу за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень
Відповідно ст. 56 ЗУ "Про запобігання корупції" та Порядок проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком, якими визначено обов'язок та механізм проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад. Стосовно осіб, які обрані (затверджені) відповідною радою на посади, зазначені в абз. 3 ст. 3 ЗУ "Про службу в органах місцевого самоврядування", а також стосовно осіб, які претендують на зайняття зазначених в абз. 4 ст. 3 цього Закону посад в органах місцевого самоврядування, за їхньою письмовою згодою проводиться спеціальна перевірка в порядку, встановленому ЗУ "Про запобігання корупції" (ст. 5 ЗУ "Про службу в органах місцевого самоврядування»).
Розроблення внутрішнього документа, який визначатиме алгоритм проведення спеціальних перевірок в ОМС .
Визначення ролі уповноваженої особи з питань запобігання та виявлення корупції під час проведення спеціальної перевірки у разі проведення спеціальної перевірки іншим структурним підрозділом, зокрема можливості проведення ним моніторингових заходів. Складення довідки за результатами спеціальної перевірки (візування довідки уповноваженою особою, якщо спеціальна перевірка проводилася не нею).
Розроблення та затвердження внутрішнього акта, який визначатиме процедуру взаємодії служби управління персоналом з уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції під час проведення спеціальної перевірки.
Індикатори виконання
плану дій |
Відповідальний суб’єкт
|
Потреба у фінансових витратах
|
Затверджено внутрішню політику органу щодо проведення спеціальної перевірки кандидатів на посаду
Здійснюється дієвий контроль за процесом проведення спеціальних перевірок з боку керівництва та уповноваженої особи з питань запобігання та виявлення корупції
Посадові особи органу знають норми антикорупційного законодавства, виконують їх та постійно повідомляються про внесення змін до діючих НПА
|
Органи місцевого самоврядування
|
НЕ ПОТРЕБУЄ
|