Отримання гуманітарної допомоги псевдоволонтерами з метою подальшого продажу

Високий
рівень ризику
Підзвітність власника: Офіс Президента України
Сфера публічного управління: Гуманітарна допомога
Дата перегляду ризику: 20.12.2022 року
ОПИС РИЗИКУ:

Для розподілу гуманітарної допомоги здебільшого залучаються волонтери, благодійні фонди, громадські організації. Окремі з них можуть використовувати отриману гуманітарну допомогу не за призначенням, а у корисних цілях.

Джерела ризику

Немає або неефективні механізми перевірки волонтерів, громадських, благодійних, релігійних організацій, які залучаються до розподілу гуманітарної допомоги.

Немає вимог щодо звітності про розподіл та використання гуманітарної допомоги.

Немає або неналежний контроль за діяльністю суб’єктів, які залучаються до видачі (доставки) гуманітарної допомоги.

Не налагоджена співпраця між військовими адміністраціями, органами місцевого самоврядування та хабами ініціативи «СпівДія» для розподілу та доставки гуманітарної допомоги кінцевому набувачеві (процеси організації такої взаємодії ще тривають).

Стратегічні наслідки

   

Корупційні наслідки

Шахрайство (ст. 190 ККУ).

СПОСОБИ МІНІМІЗАЦІЇ РИЗИКУ

Розробити та прийняти нормативне регулювання, яке передбачає:

● перегляд або скасування постанови Кабінету Міністрів України від 05.03.2022 № 202 «Деякі питання отримання, використання, обліку та звітності благодійної допомоги»;

●запровадження оновлених порядку та форм систематичної звітності суб’єктів, відповідальних за забезпечення населення гуманітарною допомогою, отримувачів гуманітарної допомоги, в тому числі перед донорами; ●запровадження комплексного контролю звітності та її відповідності дійсним процесам;

●встановлення вимоги систематичного офіційного оприлюднення інформації відповідальними суб’єктами про результати розподілу гуманітарної допомоги, у тому числі забезпечити можливі механізми громадського контролю за цим процесом; ●порядок взаємодії між військовими адміністраціями з метою реалізації програм допомоги регіонам; ●стандарти роботи складів з гуманітарною допомогою та вимоги до таких складів;

●визначити принципи та критерії розподілу гуманітарної допомоги;

● визначити вимоги до обліку, звітності та контролю за цільовим використанням гуманітарної допомоги

2. Порушити перед правоохоронними органами питання:

● здійснення контролю за додержанням законів та попередження можливих фактів розкрадання, нецільового використання гуманітарної допомоги як одного із пріоритетних завдань в умовах воєнного стану та збройної агресії російської федерації;

● створення каналу повідомлення про факти незаконного використання гуманітарної допомоги, вчинення інших правопорушень, пов’язаних із забезпеченням гуманітарною допомогою.

 

Індикатори виконання
плану дій
Відповідальний суб’єкт
Потреба у фінансових витратах
Відповідно до способів мінімізації
Кабінет Міністрів України
Органи місцевого самоврядування
Військові адміністрації
НЕ ПОТРЕБУЄ
Підтвердження існування ризику
У м. Чернігові чоловік представлявся волонтером та безкоштовно отримував гуманітарну допомогу у вигляді продуктів харчування, яку потім реалізовував. За місцем його проживання, в одному з господарських приміщень, виявили цілий склад гуманітарної допомоги. Патрульні затримали чоловіка та передали слідчим .
Тегування: