Закон України «Про гуманітарну допомогу», Постанова Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 No 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану»
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 No 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги від донорів здійснюється шляхом подання декларації без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Спрощення процедур митного оформлення та послаблення контролю може призводити до того, що під виглядом гуманітарної допомоги на митну територію України можуть ввозитися товари комерційного призначення або товари, обіг яких обмежено.
Спрощені процедури ввезення гуманітарної допомоги на територію України, якими зловживають недоброчесні особи без обов’язку звітування.
Неможливість здійснення належної перевірки великих обсягів товарів, які декларуються як гуманітарна допомога, в умовах дії вимоги п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174, відповідно до якої Державній митній службі України та Державній прикордонній службі України на період воєнного стану доручено забезпечити невідкладний пропуск через державний кордон України гуманітарної допомоги.
Незаконне ввезення (під виглядом гуманітарної допомоги) на територію України товарів комерційного призначення або товари, обіг яких обмежено.
Ухилення від сплати митних платежів
1. Державній митній службі України оперативно реагувати на зміни у законодавстві з питань митного оформлення гуманітарних вантажів, видавати роз’яснення для їх однакового застосування митними постами.
2. Державній митній службі України вдосконалити інформування на митниці та засобами онлайн-комунікації про правила митного оформлення гуманітарної допомоги, особливості митного контролю за окремими видами гуманітарної допомоги, права та обов’язки осіб, які перевозять гуманітарну допомогу, порядок оскарження рішень, дій, бездіяльності посадових осіб, канали повідомлення про можливі факти зловживань та порушень, пов’язаних із гуманітарною допомогою.
3. Порушити перед правоохоронними органами питання створення каналу повідомлення про факти незаконного використання гуманітарної допомоги, вчинення інших правопорушень, пов’язаних із забезпеченням гуманітарною допомогою.
Індикатори виконання
плану дій |
Відповідальний суб’єкт
|
Потреба у фінансових витратах
|
Відповідно до способів мінімізації
|
Кабінет Міністрів України
Державна митна служба України |
НЕ ПОТРЕБУЄ
|