Процедура підготовки, організації та проведення земельних аукціонів для продажу земельних ділянок державної та комунальної власності або права на їх оренду наразі врегульована положеннями Земельного кодексу України. Порядок проведення земельних торгів передбачає безпосередній контакт учасників торгів між собою, адже аукціони проводяться з обов’язковою присутністю особи, зацікавленої у набутті прав на земельний лот або його представника. Це дає необмежену можливість для попередньої змови учасників та використання «спаринг-партнерів». Така модель правового регулювання створює умови для спотворення результатів торгів, водночас часто учасником схеми виступає також організатор торгів, що у поєднанні з необмеженим впливом сприяє поширенню корупційних практик.
Недосконалість нормативного регулювання
Індивідуальна недоброчесність
Застаріла процедура проведення торгів
Недоотримання коштів місцевими бюджетами
Порушення прав та законних інтересів суб’єктів землекористування
Неефективне в икористання державних та комунальних земельних ресурсів
Прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою (ст. 368 ККУ)
Зловживання владою або службовим становищем (ст. 364 ККУ)
Внести зміни до Земельного кодексу України у частині процедури проведення земельних торгів. Всі етапи земельних аукціонів перевести в електронну торгову систему
Індикатори виконання
плану дій |
Відповідальний суб’єкт
|
Потреба у фінансових витратах
|
Прийняття та імплементація законопроєкту № 2194 "Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо удосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин"
|
Верховна Рада України
|
НЕ ПОТРЕБУЄ
|